søndag 12. oktober 2008

Jeg broderer!!



Gurimalla, folkens, DET hadde dere vel aldri trodd!! Det hadde ihvertfall ikke JEG trodd!! Men jeg har brodert et bilde, og hengt det opp på kjøkkenet. Okey, så er stoffet ikke av det beste, jeg brukte et eldgammelt (dog ubrukt!) herrelommetørkle, og brettet det bare inn bak, så jeg fikk "riktig" størrelse. Hadde jo aldri trodd jeg skulle gidde å fullføre verket! Tråd fikk jeg låne på svigermors store lager...;-D

Som dere har sett et par innlegg lenger ned her, så har jeg anbefalt dere å kikke på en link om broderi, eller stitchery som det så fint heter. Der fant jeg motivet som jeg har brodert. Jeg printet det ut, forstørret det slik jeg ville ha, la det under stoffet, og tegnet oppå stoffet med vanlig gråblyant. Det gikk så fint, atte :-)

Stitchery er jo egentlig en eldgammel teknikk. Gamle duker og kjøkkengardiner var ofte brodert på denne måten, men kun med blått som garnfarge. Jeg prøver ikke å si at MINE sting overhodet ligner, men prinsippet er ihvertfall det samme :-)


8 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Jeg synes du har vært kjempe flink, virkelig noe å henge opp på kjøkkenet:)

Anonym sa...

Den var kjempe fin da :)

Strikkelaura sa...

Wow, så fint det ble :) Flink er du!

Anonym sa...

Måtte innom her å kikke og takker for kommentar i min blogg. Ser du holder på med mye spennende + min store skrekk = matlaging.
Fant også en slektning i blogglisten din. Veldig artig.

Kort og Søm sa...

Så flink og tålmodig du er som broderer... :o)
Har lyst til å prøve, men det spørs om min tålmodighet er god nok!!

Anonym sa...

Veldig fint stitchery! Jeg broderte på alt mulig da jeg var barn, har nok noen lømmetørklær på samvittigheten jeg også. Fungerer helt fint det! :o)

Irene sa...

Kjempefint bilde, jeg skulle også brodere, me det var visst ikke noe for meg.

Hildes kort sa...

Så fin den var da..
FLink du Irene...