fredag 13. februar 2009

Kattesokken







Ja, for det ble bare 1 sokk, den ble ferdig for et par uker siden.
Foten er drøye 34 cm lang, og jeg kjenner ingen med så lange bein :-(
Den er strikket i dbl. Sisu på pinne nr 4, men ellers fulgt oppskriften til den største str. Det verste er at bredden passer (til stor herrestr)! Men lengden er aaaaaaltfor lang, 4-5 cm.
Oppskriften er kjøpt hos Jorid , hun har en hel haug flotte mønstre til sokker og votter!
Hvis jeg skal prøve meg på denne oppskriften igjen, så ville jeg kuttet ut "bilsykekrøllene" og heller hatt lenger vrangbord. Jeg strikker i bilen, og de halene (som det vel egentlig er ment å være) gjør meg nesten bilsyk.

8 kommentarer:

Kort og Søm sa...

For en utrolig fin sokk, så synd den ikke passet da!

God helg! :o)

Belle sa...

Hei!
Da du er en blogger tenkte jeg dette kunne være av interesse. Bloggkonk er en helt ny side hvor du på en enkel måte kan finne bloggkonkurranser fra bloggere over hele Norge! Dette prosjektet er fremdeles bare i startfasen, men vi håper at dette er noe som vil bli stort etterhvert og at vi får mange med på dette, både bloggere og ikke-bloggere. Lykke til!

http://bloggkonk.wordpress.com

amylin sa...

Flott sokk, men synd den ble så veldig lang da. Ha en god helg!

Anonym sa...

Tøff sokk.
Men jeg ville takke deg for tipset ang. kaken. Ja om å fryse den litt. Funket som bare det.
Vil også ønske deg en fin helg

Anette sa...

Stilig sokk Irene!! Synd at den ble sååå altfor stor ;) haha ;) Men den var iallfall veldig stilig :)

Hannes hage sa...

Kattesokker, det hadde vært noe det, jeg som er så glad i katter. Og dine sokker er kjempefine. Og du, kaken din ser så tøff ut!
Ønsker deg en riktig god helg.

Hilde Aaslund aka Scoobie sa...

Gubben bruker 46 i sko så kanskje de passer ham? Fine ble de alle fall!

Anonym sa...

Hei!
Så my fint her var. Har nettopp fått tak i masse flott garn på QXL så får hive meg i gang med noe.
Der gjorde jeg eg kupp for garn er så dyrt ellers.