søndag 26. juli 2009

Rips!


Lenge siden sist, så la meg friste dere med deilig rips!
Rips er det mest sommerlige bæret som finnes (og rett bak kommer jordbær:-)

Om onsdagen var jeg på besøk hos en tidligere kollega, og hun har masse rips på en stor ripsbuske i hagen. Vel, hun hadde...... Jeg stod ute i regnet og plukket 4 (jordbær-)kurver. Dagen etter - og dagen etter der - så spiste vi rips med vaniljesaus. Nam - nam !

Jeg bakte også en kake -- en helt nydelig sak -- som vi har spist siste rest av i kveld. Kaken ble også spist med vaniljesaus. Oppskriften fant jeg hos Elena.

2 kommentarer:

Hilde Aaslund aka Scoobie sa...

Nam. Bær er godt. Jeg skal også ut og plukke litt dessert i dag. Tipper det ikke er mye stikkelsbær igjen, for den har bikkjene fått sansen for.

/Stine sa...

Namnam, vi har også et par busker i hagen... Og nå fikk jeg jammen lyst til å plukke de bærene. Takk for link til ripskake :)