søndag 10. mai 2009

kunststrikk




Rett før påske prøvde jeg meg på kunststrikk, og strikket denne gule brikken.
Jeg synes dette var morsomt, selv om jeg slet forferdelig for å knekke koden i begynnelsen!
I kveld er del 1 i garncupen hos Din Hobby ferdig, og et av mine bidrag var duk i det norske flaggs farger. (bidraget skulle være hva som helst i flaggets farger).
Jeg har kjøpt boka Kunststrikk 6 av Ragnhild Falch Ervik, hvor oppskriften til begge dukene mine er hentet fra. De er ikke så veldig store, den gule har 52 omganger, og den andre 61 omg. Pinne nr 2,5, og garn som passer til pinnene.
Hvis noen vil selge meg kunststrikkbøker, så skrik ut! Men jeg må ha tekst, ikke diagrammer.

5 kommentarer:

AnnetteK sa...

Flotte duker, og utradisjonelt fargevalg.
Kunststrikk er gøy, jeg har prøvd meg noen ganger, så nå har jeg flere duker i skuffa. Men å bruke de? De passer liksom ikke inn her...

Tani sa...

Kjempe fine duker!Det er alltid artig å prøve noe nytt!!Ha en flott uke videre.

LilleAsk sa...

Oj oj oj. Jeg er imponert over hva du strikker! med mine 10 tommeltotter greier jeg knapt å strikke et skjerf.
Ha en strålende 17 mai-helg!

Rubia sa...

Veldig fine duker du har laget.

Elins Cards and other handscrafts sa...

Så fine kunststrikk duker, Irene ;o)
Artig at du har brukt to farger og..