søndag 27. mars 2011

Våryr duk

Design er Ragnhild Falch Ervik.
Duken er strikket som en del av et kurs/along på www.hobbyvenner.no
Jeg har for 2.gang holdt kunsttrikk-kurs, og lært bort hva alle bokstavene betyr og hvordan man leser slike oppskrifter.
Å knekke koden for kunststrikk kan for mange virke veldig avansert - men når man først har klart det, så --- wow!
Jeg er imidlertidig ikke noe glad i heklenålen, så jeg har ikke heklet av duken, slik Ragnhild skriver i oppskriftene sine. Jeg har funnet min egen variant - jeg strikker den av!
Hvis du også vil lære hvordan man strikker av en duk, så finner du forklaringen på hobbyvenner.no
Duken er ikke helt ferdig ennå, den er bare skyllet opp i vann her. Tråder skal festes, og den skal skylles opp i skummet melk og strekkes i fasong. Da blir den perfekt :-D

3 kommentarer:

Catherine sa...

Flott farge kombinasjon.

Unknown sa...

Stilig, flott at du holder kurs slik at flere kan lære denne kunsten. :))

Jane-Mette sa...

åååh, så fin den ble:-)