søndag 3. april 2011

Prøvebaking til Strikkefestivalen

Strikkefestivalen i juni skal jeg selge kaffe & kaker.
I dag har jeg så smått begynt å tenke på hvordan det skal foregå. Jeg er vant med å kunne bruke ubegrenset (nesten!) lang tid på å lage & pynte kaker, men når man skal lage mange små - så må jeg virkelig tenke ut noe lurt som går raskt!
Her er noen av dagens muffins. Gode er de også *smil*
I tillegg har jeg laget noen mini-kaker, sånn at man får en munnfull omtrent. De er dyppet i hvit sjokolade - tenk - jeg har klart å smelte hvit sjokolade uten at den gikk til h.............! Trikset er å koke vann i vannkokeren, helle vannet i en bolle, sette oppi et glass med hvite sjokoladebiter, og la det stå lenge..... Det funket bare så bra!
Jeg kommer også til å selge ting & tang som du finner på salgsbloggen min - der kommer det forresten mye mer spennende nå utover våren.

Ellers har jeg aldri stått på festival/messe før, så alle praktiske & gode tips tas imot med stor takk!!

3 kommentarer:

Kjersti Gabrielsen sa...

Så delikat Irene. Lykke til med salget.

Margrethe sa...

Kjempesøte kaker!

Mat på messe betyr Mattilsynet, hygiene, og massssse vekslepenger! Det fikser du :D Lykke til!

Irene sa...

Margrethe - da mangler jeg bare vekslepengene nå *smiler*